O mnie - czyli czym się zajmuję

Jestem  z wykształcenia logopedą, oligofrenopedagogiem i terapeutą pedagogicznym.

W swojej praktyce zajmuję się przede wszystkim:
  • profilaktyką logopedyczną (badania przesiewowe w placówkach edukacyjnych, zajęcia logopedyczne w żłobkach, przedszkolach, szkołach; spotkania informacyjne dla rodziców i nauczycieli);
  • prowadzeniem zajęć logorytmicznych;
  • diagnozą logopedyczną,
  • terapią wad wymowy (dyslalia),
  • terapią zaburzeń mowy (alalia, afazja, dysartia, oligofazja, opóźniony rozwój mowy),
  • terapią niepłynności mowy,
  • terapią dysleksji,
  • terapią pedagogiczną (wspieranie i wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i specyficznymi trudnościami w uczeniu się).
  • terapią ręki.

Uważam, że bardzo ważne jest holistyczne podejście do rozwoju dziecka, dążenie do harmonijnego rozwoju w każdej sferze. Tak też pracuję z pacjentami. Nie skupiam się jedynie na prawidłowej artykulacji, ale pracuję nad rozumieniem, poszerzaniem słownictwa,  rozwijaniem percepcji wzrokowej, słuchowej, myśleniem, pamięcią, koordynacją ruchową, planowaniem,itp.

Zainteresowałam się Metodą Krakowską (uczestnictwo w konferencji naukowej "Stymulacja rozwoju dziecka wg Metody Krakowskiej"; ukończone warsztaty Centrum Metody Krakowskiej: "Kształtowanie systemu językowego dzieci z problemami językowymi."; "Diagnoza i terapia afazji u osób dorosłych") i korzystam z niektórych jej elementów podczas terapii. Stymuluje ona rozwój zarówno zdrowego dziecka jak i pomaga korygować różnorodne zaburzenia funkcjonalne u dzieci, u których rozwój nie jest harmonijny. 

Pracuję także z osobami dorosłymi, które z różnych powodów potrzebują wsparcia logopedy (np. stany po wypadkach komunikacyjnych, po udarach, demencja). 

Terapią ręki (Certyfikat I i II stopnia) zajmuję się głównie w zakresie motoryki małej,  grafomotoryki (przy obniżonym, lub podwyższonym napięciu mięśniowym, przetrwałych odruchach, zaburzeniach czucia).

Zajęcia logorytmiczne (Certyfikat) - to ćwiczenia oparte na rytmie, muzyczno-słowno-ruchowe; ćwiczenia techniki ruchu, ćwiczenia metrorytmiczne i słowno-ruchowe. Ćwiczenia te wyrabiają poczucie rytmu umożliwiającego prawidłowe wykorzystywanie prozodii mowy (melodia, akcent, rytm, tempo), a ruchy całego ciała mają pośredni wpływ na ruchy narządów artykulacyjnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz