Jestem z wykształcenia logopedą, oligofrenopedagogiem i terapeutą pedagogicznym.
W
swojej praktyce zajmuję się przede wszystkim:
- profilaktyką logopedyczną (badania przesiewowe w placówkach edukacyjnych, zajęcia logopedyczne w żłobkach, przedszkolach, szkołach; spotkania informacyjne dla rodziców i nauczycieli);
- prowadzeniem zajęć logorytmicznych;
- diagnozą logopedyczną,
- terapią wad wymowy (dyslalia),
- terapią zaburzeń mowy (alalia, afazja, dysartia, oligofazja, opóźniony rozwój mowy),
- terapią niepłynności mowy,
- terapią dysleksji,
- terapią pedagogiczną (wspieranie i wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i specyficznymi trudnościami w uczeniu się).
- terapią ręki.
Uważam,
że bardzo ważne jest holistyczne podejście do rozwoju dziecka, dążenie
do harmonijnego rozwoju w każdej sferze. Tak też pracuję z pacjentami.
Nie skupiam się jedynie na prawidłowej artykulacji, ale pracuję nad
rozumieniem, poszerzaniem słownictwa, rozwijaniem percepcji wzrokowej,
słuchowej, myśleniem, pamięcią, koordynacją ruchową, planowaniem,itp.
Zainteresowałam się Metodą Krakowską (uczestnictwo
w konferencji naukowej "Stymulacja rozwoju dziecka wg Metody
Krakowskiej"; ukończone warsztaty Centrum Metody Krakowskiej:
"Kształtowanie systemu językowego dzieci z problemami językowymi.";
"Diagnoza i terapia afazji u osób dorosłych") i korzystam z
niektórych jej elementów podczas terapii. Stymuluje ona
rozwój zarówno zdrowego dziecka jak i pomaga korygować różnorodne
zaburzenia funkcjonalne u dzieci, u których rozwój nie jest harmonijny.
Pracuję
także z osobami dorosłymi, które z różnych powodów potrzebują wsparcia
logopedy (np. stany po wypadkach komunikacyjnych, po udarach,
demencja).
Terapią ręki (Certyfikat I i II stopnia) zajmuję
się głównie w zakresie motoryki małej, grafomotoryki (przy obniżonym,
lub podwyższonym napięciu mięśniowym, przetrwałych odruchach,
zaburzeniach czucia).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz